Cursus Social Media expert

Alles over de opleiding

Ontwikkel je bedrijf verder met de cursus Social Media

Hoe laat je een bedrijf groeien met behulp van sociale media? Op welke kanalen moet je vooral actief zijn? Hoe zet je social media platforms effectief in? En hoe doe je dat precies? Volg de cursus en leer alles over social media en hoe je die effectief inzet.

Er zijn inmiddels al veel inzichten over wat wel werkt en wat niet. Hoe je klanten vindt, boeit en bindt met sociale media, leer je in de cursus Social Media. En dat in slechts 3 maanden tijd.

Bedrijfsidentiteit versterken

Ook ontdek je hoe je via verschillende communicatiekanalen een imago opbouwt en je bedrijfsidentiteit versterkt met social media.

Je krijgt antwoord op vragen als:

  • Hoe etaleer ik deskundigheid zonder in de ‘zendstand’ te schieten?
  • Hoe haak ik in op relevante gesprekken die ik tegenkom op facebook, LinkedIn en Twitter
  • We hebben al een Instagram-account; welke meerwaarde biedt Pinterest dan nog?
  • We hebben 561 page-likes op onze Facebook-bedrijfspagina; wat is de beste vervolgstap om 5.000 likes te behalen?

b2b-klanten bereiken

Ook behandel je vragen als:

  • Welke kanalen zijn relevant voor welke business?
  • Kun je ook zakelijke klanten via Facebook verwerven?
  • Hoe werken betaalde campagnes?

Nadat je inzicht hebt gekregen in de ins en outs van social media marketing gaan we aan de slag met het Social MediaPlan: een stappenplan om kanalen als Twitter en LinkedIn te integreren in de bedrijfsvoering en dagelijkse communicatie.

Social media implementeren

Let op: als je sociale media wilt implementeren, is het zaak dat alle betrokkenen in je organisatie er ook echt klaar voor zijn. Wat dat betekent en waarom dat belangrijk is, leer je met de zeven stappen van het Social MediaPlan.

Hoe je al die activiteiten, meldingen en alerts op de social media platformen monitort? Daar ontvang je praktische tips over.

Na de cursus:

  • behoort het ‘zomaar wat posten’ definitief tot het verleden;
  • ken je de do’s en don’ts op social media;
  • heb je een plan klaar liggen waarmee je de volgende dag meteen mee aan de slag kunt;
  • kun je de identiteit van je bedrijf versterken en je bedrijf laten groeien;
  • liggen banen als Social Media Specialist of Medewerker Webcare in het verschiet.

Het bedrijf verder ontwikkelen

Kom te weten welke social media-strategie je wilt inzetten en hoe je het bedrijf verder ontwikkelt. Volg de cursus Social Media.

Studieprogramma Social Media

Het studieprogramma bestaat uit:

  • van sociologie, psychologie, deeleconomie naar social media;
  • de organisatie, de cultuur, de social business en de transitie;
  • social media marketing strategie, protocol, doelen en conversie;
  • engagement, empathie, likeability en social influence;
  • social media campagnes: vormen, middelen en modellen;
  • social media en contentmarketing;
  • social media tools, monitoring en analyse;
  • het Social MediaPlan in 7 stappen;
  • Starbucks case..

De cursus Social Media is zeer praktisch: stap voor stap leer je de verschillende toepassingsmogelijkheden van de verschillende sociale netwerken en platforms. Aan het einde van de cursus ben je in staat om een goede social media strategie te schrijven voor jouw bedrijf en te integreren in jouw communicatie-, marketing- of PR-strategie.

Na afronding van deze cursus ben je een social media specialist. Je hebt de kennis om social media planmatig van strategie naar operatie succesvol in te zetten. Wil je inspelen op de mogelijkheden van social media? Dan heb je de toekomst in handen!

Studeer in je eigen tempo – waar je maar wilt

Je bepaalt zelf waar, wanneer en hoe je studeert. En je mag altijd je eigen tempo bepalen. Zo is deze cursus Social Media uitstekend te combineren met een drukke baan of met je hobby’s. Starten met deze cursus kan op elke dag van het jaar!

Flexibiliteit: je ontvangt de lessen gedrukt en digitaal

Je ontvangt het complete lespakket in een luxe ringband thuis per post. De lesstof wordt in de meeste gevallen ook getoond in onze digitale leeromgeving. Zo kun je altijd studeren op de manier die het beste bij jou past.

Persoonlijke begeleiding

Dankzij de persoonlijke begeleiding van onze deskundige docent sta je er niet alleen voor. Je kunt het huiswerk aan het eind van een les opsturen naar je docent (via onze digitale leeromgeving) die het dan weer snel naar je terugzendt. Gecorrigeerd en voorzien van advies, uitleg, cijfer en antwoord op je eventuele vragen. 

Voordelen van onze digitale leeromgeving

  • de studiehandleiding doornemen;
  • lessen bestuderen;
  • video’s bekijken en oefeningen beluisteren;
  • huiswerk en eventuele vragen naar je docent sturen;
  • je digitale coach activeren om je extra te stimuleren;
  • alle huiswerkcijfers en eventuele examencijfers op een rij;
  • de mediatheek bezoeken voor belangrijke downloads.

3 maanden bij een gemiddeld studietempo van vier uur per week. Je kunt ook meer lessen per maand bestuderen. Dit verkort uiteraard de studieduur. Jij bepaalt jouw eigen tempo.

Onze opleidingen lopen altijd via de werkgever (wij leveren niet direct aan werknemers). Voor meer informatie over onze werkwijze, tarieven en opleidingen verzoeken wij u graag contact met ons op te nemen.

Ontwikkel jezelf in 6 maanden tot allround klantcontact expert op het gebied van offline en online klantcontact, inclusief wetgeving en opfriscursus Nederlandse taal.

Ons Academy team staat voor je klaar!

Heb je vragen over deze opleiding? Vul dan ons contactformulier in.

Je kunt ons ook direct bellen op
085- 047 7741. We zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09:00-17:00.