Opleiding Commercieel binnendienst adviseur

Alles over de opleiding

Creëer commerciële kansen: word Commercieel Medewerker adviseur

Klanten adviseren. Vertegenwoordigers ondersteunen. De markt in kaart brengen en new business genereren. Dat is het werk van een commercieel binnendienstmedewerker in een notendop.

Je bent onderdeel van het verkoopteam of je wordt de nieuwe aanwinst bij de afdeling Sales. Binnen het bedrijf heb je een cruciale rol. Verkoop zorgt ervoor dat de schoorsteen rookt. Uiteindelijk draait het daarom.

Ontwikkelen en scoren

Als commercieel medewerker sluit je deals. Je bent altijd alert. Wordt een lead steeds warmer? Je weet precies wanneer je vanuit de binnendienst contact opneemt en een aanbod omzet in een deal.

Met de Commercieel Medewerker Binnendienst opleiding stoom je jezelf al binnen een half jaar klaar voor je nieuwe job. Ook vergroot je de kans op een uitdagende baan.

In de opleiding behandel je vijf onderwerpen die belangrijk zijn voor een commerciële functie.

Promoten

Je praat veel met mensen. Welke gesprekstechnieken benut je? Hoe promoot je effectief een product? En hoe onderhoud je relaties? Dat leer je allemaal in het onderdeel Verkooptechnieken.

Bij Marketing krijg je informatie over hoe je:

  • verkoopbeleid voert;
  • een marktonderzoek aanpakt;
  • met massamedia omgaat.

Andere onderwerpen die aan bod komen, zijn:

  • logistiek;
  • commerciële administratie;
  • kwaliteits-, milieu- en Arbozorg.

Winnende offertes

Je ontdekt bijvoorbeeld ook hoe het traject van een offerte, tender of aanbesteding eruitziet.

Kans vergroten op een baan bij een bedrijf

Houd je van klantencontact en heb je een gevoelige antenne voor nieuwe commerciële kansen?

Nu alleen nog je kennis uitbreiden en je kunt aan de slag als medewerker binnendienst. Volg de Commercieel Medewerker Binnendienst opleiding.

Studieprogramma Commercieel Medewerker Binnendienst

In deze praktische cursus Commercieel Medewerker Binnendienst worden de volgende vijf onderwerpen behandeld:

Verkooptechnieken

In dit vak wordt nader ingegaan op de diverse verkoopvormen, gesprekstechnieken, producteigenschappen en prijsstellingsmethoden die je als commercieel medewerker binnendienst nodig hebt om optimale zaken te kunnen doen met jouw huidige en potentiële klanten. Tevens wordt aandacht besteed aan verkoopbevordering, promotie en aan relatiebeheer.

Marketing

In dit vak krijg je instrumenten aangereikt om de verkoop te ondersteunen. Onderwerpen: verkoopbeleid, marktonderzoek, reclame en massamedia, verzorgingsstaat.

Commerciële administratie

Offertebehandeling, opstellen en beoordelen van verkoopcontracten, administratieve afhandeling van orders, enz.

Logistiek

Logistiek en inkoop, logistiek en verkoop, logistiek en transport, goederendistributie, branches en groothandel.

Kwaliteits-,  milieu- en Arbozorg

Kwaliteitszorgsystemen (ISO), milieuwetgeving, Arbeidsomstandighedenwet (ARBO).

Deze afwisselende Commercieel Medewerker Binnendienst opleiding leidt je in zes maanden op voor dit veelgevraagde diploma, waarmee jouw kansen op de arbeidsmarkt en op promotie sterk zullen groeien!

Studeer in je eigen tempo – waar je maar wilt

Je bepaalt zelf waar, wanneer en hoe je studeert. En je mag altijd je eigen tempo bepalen. Zo is de opleiding Commercieel Medewerker Binnendienst uitstekend te combineren met een drukke baan of met je hobby’s. Starten met deze opleiding kan op elke dag van het jaar!

Flexibiliteit: je ontvangt de lessen gedrukt en digitaal

Je ontvangt het complete lespakket in een luxe ringband. De lesstof wordt in de meeste gevallen ook getoond in onze digitale leeromgeving. Zo kun je altijd studeren op de manier die het beste bij jou past.

Persoonlijke begeleiding

Er is altijd ruimte voor persoonlijke begeleiding. Je kunt je huiswerk aan het eind van een les opsturen naar onze docenten (via onze portal). Deze stuurt het dan weer snel naar je terug, gecorrigeerd en voorzien van advies, uitleg, cijfer en antwoord op je eventuele vragen. 

Voordelen van onze onze digitale leeromgeving

  • de studiehandleiding doornemen;
  • lessen bestuderen;
  • video’s bekijken en oefeningen beluisteren;
  • huiswerk en eventuele vragen naar je docent sturen;
  • je digitale coach activeren om je extra te stimuleren;
  • alle huiswerkcijfers en eventuele examencijfers op een rij;
  • de mediatheek bezoeken voor belangrijke downloads;
  • contact leggen met studiegenoten die dezelfde opleiding volgen.

6 maanden bij een gemiddeld studietempo van vier uur per week. Je kunt ook meer lessen per maand bestuderen. Dit verkort uiteraard de studieduur. Jij bepaalt jouw eigen tempo.

Onze opleidingen lopen altijd via de werkgever (wij leveren niet direct aan werknemers). Voor meer informatie over onze werkwijze, tarieven en opleidingen verzoeken wij u graag contact met ons op te nemen.

Ontwikkel jezelf in 6 maanden tot allround klantcontact expert op het gebied van offline en online klantcontact, inclusief wetgeving en opfriscursus Nederlandse taal.

Ons Academy team staat voor je klaar!

Heb je vragen over deze opleiding? Vul dan ons contactformulier in.

Je kunt ons ook direct bellen op
085- 047 7741. We zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09:00-17:00.