Opleiding Manager Klantcontact

Alles over de opleiding

De basis leggen voor een positie als Manager

In het middenkader heb je een positie tussen de top en de werkvloer. Je stuurt een team aan bij een productieproces of je geeft leiding aan kennisspecialisten. In onze Middle Management opleiding leer je wat nodig is om een goede ‘middle manager’ te zijn. 

De middle manager is een belangrijke schakel in de organisatie.

Met hogere hand bespreken

Je voert regelmatig overleg met het hoger management. Signalen van de werkvloer én je eigen bevindingen speel je door naar de unitmanager, divisiemanager of directie.

Andersom bespreek je met je team de besluiten die op hoog niveau zijn genomen. Sommige beslissingen zullen je medewerkers welgevallig zijn. Andere keuzes daarentegen zullen soms minder goed vallen.

Mensen motiveren

Je wilt het team meekrijgen in het nieuwe beleid, de nieuwe richting die je met de leidinggevenden besproken hebt. Hoe doe je dat? Hoe krijg je iedereen mee? Hoe krijg je de neuzen dezelfde kant op?

In de opleiding Middle Management doe je veel managementkennis op. Je verneemt bijvoorbeeld hoe het hele besluitvormingsproces verloopt. Ook krijg je allerlei communicatietips.

Organiseren en besturen

Je maakt ook kennis met verschillende manieren waarop een organisatie bestuurd wordt en hoe je beleidsmatig doelen verwezenlijkt.

Ook behandel je diverse beleidsgebieden zoals kwaliteitsmanagement, personeelsmanagement en financieel management.

Je update ook je parate kennis op het vlak van marketing en logistiek management.

Werken op een sleutelpositie?

Na de opleiding ben je van diverse managementmarkten thuis en ben je klaar voor het werk op een sleutelpositie. En wie weet groei je daarna weer verder door.

Het officiële NEMAS-diploma behaal je in een half jaar.

Carrière maken

Creëer een veilige bodem voor je carrière als manager. Volg de Middle Management opleiding.

Studieprogramma Manager Klantcontact

De inhoud van deze opleiding bestaat grotendeels uit op de praktijk toegesneden lesstof, actuele en nuttige informatie en praktijkcases die je als Manager manager op een efficiënte en effectieve manier naar het gewenste resultaat zullen leiden. De nadruk ligt daarbij vooral op communiceren. Voorafgaand aan deze opleiding adviseren wij om eerst de opleiding Allround Klantcontact expert te volgen. Hierdoor wordt relevante kennis van contactcenters gekoppeld aan managementkennis en ontstaat er een integrale kennisketen.

Algemene Managementkennis

In deze module komen onder andere de volgende onderwerpen aan de orde:

  • maatschappij en Organisatie;
  • bestuur, besluitvormingsproces, doelstelling en beleid;
  • planning, procesbeheersing;
  • organiseren;
  • inschakelen van medewerkers, leiding geven;
  • behandelen van cases of praktijkvoorbeelden.

Functionele beleidsgebieden

  • communicatie;
  • personeelsmanagement;
  • financieel Management;
  • marketingmanagement;
  • kwaliteitsmanagement;
  • productie- en logistiek management;
  • informatiemanagement;
  • behandelen van cases of praktijkvoorbeelden.

Met deze opleiding wordt je voorbereid op het NEMAS examen Middle Management. Dit officieel erkende diploma is een veelgevraagd en gewaardeerd document.

Studeer in je eigen tempo – waar je maar wilt

Je bepaalt zelf waar, wanneer en hoe je studeert. En je mag altijd je eigen tempo bepalen. Zo is deze opleiding uitstekend te combineren met een drukke baan of met je hobby’s. 

Flexibiliteit: je ontvangt de lessen gedrukt en digitaal

Je ontvangt het complete lespakket in een luxe ringband thuis per post. De lesstof wordt in de meeste gevallen ook getoond in onze digitale leeromgeving. Zo kun je altijd studeren op de manier die het beste bij jou past.

Persoonlijke begeleiding

Dankzij de persoonlijke begeleiding van onze deskundige docent sta je er niet alleen voor. Je kunt het huiswerk aan het eind van een les opsturen naar je docent (via onze digitale leeromgeving) die het dan weer snel naar je terugzendt. Gecorrigeerd en voorzien van advies, uitleg, cijfer en antwoord op je eventuele vragen. 

Voordelen van onze digitale leeromgeving

  • de studiehandleiding doornemen;
  • lessen bestuderen;
  • video’s bekijken en oefeningen beluisteren;
  • huiswerk en eventuele vragen naar je docent sturen;
  • je digitale coach activeren om je extra te stimuleren;
  • alle huiswerkcijfers en eventuele examencijfers op een rij;
  • de mediatheek bezoeken voor belangrijke downloads.

6 maanden bij een gemiddeld studietempo van vier uur per week. Je kunt ook meer lessen per maand bestuderen. Dit verkort uiteraard de studieduur. Jij bepaalt jouw eigen tempo.

Onze opleidingen lopen altijd via de werkgever (wij leveren niet direct aan werknemers). Voor meer informatie over onze werkwijze, tarieven en opleidingen verzoeken wij u graag contact met ons op te nemen.

Ontwikkel jezelf in 6 maanden tot allround klantcontact expert op het gebied van offline en online klantcontact, inclusief wetgeving en opfriscursus Nederlandse taal.

Ons Academy team staat voor je klaar!

Heb je vragen over deze opleiding? Vul dan ons contactformulier in.

Je kunt ons ook direct bellen op
085- 047 7741. We zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09:00-17:00.