In 2023 maakte installatiebedrijf Comfort Partners, onderdeel van een zeer grote bedrijvengroep, de stap naar Suriname om met de hulp van Inspire Group haar klantcontactafdeling uit te besteden. Nu, ruim een jaar later, heeft Comfort Partners besloten om de volledige Servicedesk naar Inspire Suriname te outsourcen, inclusief een volledige integratie van processen, organisatie en systemen.
De samenwerking tussen Comfort Partners en Inspire begon met het plaatsen van uitzendkrachten op de locatie van Comfort Partners in Amsterdam via de uitzenddiensten van Inspire. Van daaruit begon Comfort Partners steeds meer gebruik te maken van de overige Klantcontact- en expertisediensten van Inspire, zoals het opleiden van medewerkers met op maat gemaakte trainingsmaterialen.
Door de steeds complexer wordende Nederlandse arbeidsmarkt kwam de optie op tafel om een deel van de servicedesk te verplaatsen naar een van de offshore locaties van Inspire in Suriname. De internationale arbeidsmarkt biedt namelijk meer mogelijkheden om het juiste talent te vinden, met lagere verloopcijfers en kosten als gevolg.
In dit artikel vertelt algemeen directeur Roderick Soesman meer over zijn keuze en ervaringen met het verplaatsen van de Servicedesk van Comfort Partners naar Suriname. Welke uitdagingen kwam Comfort Partners tegen en waarom werd specifiek gekozen voor Inspire?
Lees hier het hele interview!
Over Inspire
Inspire is een gespecialiseerd uitzendbureau en (offshore) outsourcing specialist voor de office & klantcontactsector. Wij helpen organisaties met hun capaciteit en prestatie vraagstukken binnen hun Klantcontact omgeving (van front-tot backoffice tot helpdesk) en het optimaliseren van Klantcontact processen. De dienstverlening loopt uiteen van recruitment, uitzenden en opleiden van Klantcontact personeel tot aan (offshore) outsourcing.