Imago onderzoek klantcontact sector

Samen werken aan een aantrekkelijkere sector voor werknemers en werkgevers

Helpt u mee?

Aanleiding onderzoek
De klantcontactsector kampt al jaren met een imago probleem: veel mensen denken bij het woord ‘klantcontactbaan’ of ‘contactcenter’ meteen aan de mensen die in de avond bellen voor een nieuw energiecontract bijvoorbeeld. En dat is natuurlijk al lang niet meer de realiteit: of je nu je telecom provider een e-mail stuurt met een vraag over je factuur, je de gemeente een WhatsApp stuurt over een verhuizing óf de belastingdienst belt met een vraag over een aanslag: in alle gevallen wordt je geholpen door een klantcontact medewerker die vanuit een (professionele) contactcenter omgeving werkzaam is. In veel gevallen wordt er gebruik gemaakt van soms complexe ICT systemen en werkprocessen. 

Klantcontact is echt een vak en daarnaast ook enorm in ontwikkeling door bijvoorbeeld nieuwe technologieën. Maar voor veel mensen is dit lang niet het beeld wat men voor ogen heeft. Soms komt dit voort vanuit een slechte werkervaring bijvoorbeeld en soms ook gewoon vanuit een onjuiste aanname. Gedegen onderzoek naar het imago van de klantcontactsector kan helpen bij het formuleren van adviespunten om de klantcontactsector aantrekkelijker te maken voor werknemers en bijdragen aan een positievere beeldvorming.

Initiatiefnemer en uitvoerder
Het onderzoek wordt uitgevoerd door Inspire Sourcing Solutions (Inspire). Wij zijn een gespecialiseerd uitzendbureau en sourcingspecialist in de klantcontactsector. Naast dit imago onderzoek is Inspire ook initiatiefnemer van het jaarlijkse sectoronderzoek in de klantcontact industrie in samenwerking met CustomerFirst Magazine, OBI4wan, Woonoz en Graydon. Meer informatie hierover vindt u hier: https://inspire-group.nl/sectoronderzoek/

Taskforce Klantenservice Federatie
Inspire is lid van de Klantenservice Federatie (branchevereniging) en vertegenwoordigd hierin ook een Taskforce (samen met andere grote uitzendbureaus) om het imago in de klantcontactsector te verbeteren. Op basis van de onderzoeksresultaten zal er white paper worden opgesteld. Dit document zal aan de directie en Taskforce leden van de Klantenservice Federatie worden voorgelegd als adviesrapport.  

Uw deelname en presentatie onderzoeksresultaten
Als u of uw organisatie wil deelnemen aan dit onderzoek, dan ontvangt u van ons een link die u doorverwijst naar het online onderzoek. Deze link kunt u delen met uw medewerkers en deze mag ook vrij gedeeld worden in uw netwerk. De enquête mag door iedereen worden ingevuld, ook door mensen die nog nooit werkzaam zijn geweest in de klantcontactsector. Ons doel is om zoveel als mogelijk respondenten te bereiken om een zo duidelijk en objectief als  mogelijk beeld te krijgen van het imago van de klantcontactsector.

Het onderzoek loopt van februari tot en met mei 2020. De white paper zal in juni worden gepubliceerd en is voor iedereen gratis te downloaden.

Hoe gaat Inspire Sourcing Solutions om met de verzamelde gegevens?
De enquête is volledig anoniem. Het is onmogelijk (en voor het onderzoek ook niet relevant) om de ingevoerde data te herleiden naar uw organisatie of medewerkers. Respondenten kunnen alleen een e-mail adres opgeven voor het ontvangen van de eigen verstrekte antwoorden.

Opgeven
Meedoen is simpel: klik op de oranje ‘Ja, ik doe mee’ -button aan de rechterzijde en laat uw naam en contactgegevens achter. Onze collega Esmee van Overbeek neemt vervolgens contact met u op.

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Wilt u meedoen?

Druk op onderstaande knop om uzelf aan te melden. Bij voorbaat hartelijk dank!

Heeft u nog vragen over het onderzoek of wilt u meer weten over Inspire?  Neem dan direct contact met :

Chantal Hajenius
COO
M 06-2250 5100
chantal@inspire-group.nl

Veel gestelde vragen:

Inspire is een gespecialiseerd uitzendbureau (sourcing specialist) in de klantcontactsector. Onze organisatie is gespecialiseerd in het werven, opleiden en uitzenden van klantcontactmedewerkers en maatwerkoplossingen als Managed Insourcing. Door onze unieke totaaloplossing kunnen wij onze opdrachtgevers volledig ontzorgen op het gebied van klantcontactoplossingen tegen een hoge kwaliteit en scherpe prijs. 

Uw gegevens worden niet aan derden verstrekt. Ook worden uw persoons- en bedrijfsgegevens niet gepubliceerd.

Als gespecialiseerd uitzendbureau in de klantcontactsector streven wij ernaar om onze klanten,  relaties en branchegenoten zo goed als mogelijk te informeren over de laatste trends op het gebied van klantcontact en de ontwikkelingen op de arbeidsmarkt in het bijzonder. Wij doen dit onderzoek  op eigen kosten en in samenwerking met CustomerFirst.

Uw gegevens zijn verrijkt op basis van vrij opvraagbare bronnen op het internet zoals bijvoorbeeld Google en LinkedIn. Uw gegevens worden verder niet bewaard of verrijkt zonder uw nadrukkelijke toestemming.