Inspire breidt verder uit met premium (offshore) outsourcing services

Uitzend- en outsourcingorganisatie Inspire Group breidt haar activiteiten in Suriname verder uit. Met een nieuwe locatie in hoofdstad Paramaribo richt de organisatie zich op het verder uitbouwen van haar dienstverlening.

Het Nederlandse bedrijfsleven kampt met flinke personeelstekorten. Ook de grote ‘wissel carrousel’ van personeel heeft bij veel bedrijven invloed op de stabiliteit en kosten van de bedrijfsprocessen. Toch zijn er mogelijkheden om snel toegang te krijgen tot goed opgeleide klantcontact medewerkers terwijl personeelskosten en verloop direct worden verlaagd. Ilja Gleiser, CEO van uitzend- en outsourcingspecialist Inspire, legt uit.

Op welke manier heeft de arbeidskrapte impact op bedrijven?
‘We zien regelmatig voorbeelden in het nieuws van bedrijven die door de arbeidskrapte langere doorlooptijden hebben of openingstijden moeten aanpassen. De belastingdienst bijvoorbeeld miste in 2022 honderdduizenden gesprekken door te weinig personeel, zo zijn er nog veel meer voorbeelden. Door de arbeidskrapte hebben steeds meer bedrijven te kampen met een verhoogde werkdruk (meer werk, minder mensen) en zijn ook steeds meer tijd -en dus kosten- kwijt aan het werven en opleiden van personeel, doordat het verloop toeneemt. Steeds meer mensen wisselen namelijk van baan, een typisch kenmerk van een krappe arbeidsmarkt.’

Hoe lang duurt de arbeidskrapte en wat kun je als bedrijf hier tegen doen?
‘De arbeidskrapte is en blijft krap tot 2040, stelt (o.a.) ABN-AMRO in een onderzoek uit 2022. Bedrijven zullen dus goed moeten nadenken hoe ze hier mee om zullen gaan. Men kan zich bijvoorbeeld richten op het omscholen van personeel of bijvoorbeeld het verlagen of veranderen van de geschiktheidseisen om nieuwe doelgroepen aan te boren. Kijkend naar de klantcontactsector dan hoor ik steeds vaker dat bedrijven nadenken over het verkrappen van de openingswindows of het versoberen van de klantcontact KPI’s, zoals bijvoorbeeld het accepteren van langere wachtrijen.’

Hoe kan offshore outsourcing hierin helpen?
‘Offshore outsourcing biedt de mogelijkheid om op korte termijn te beschikken over goed opgeleid en Nederlandssprekend klantcontactpersoneel. De kosten hiervan liggen c.a. 40% lager dan in Nederland en bovendien is het verloop veel lager. Dit zorgt voor meer rust, continuïteit en kwaliteit  in de operatie, maar ook ten aanzien van het borgen van je servicelevels bijvoorbeeld. Het is echt een win-win situatie.’

Wat houdt de offshore outsourcing service van Inspire in?
‘Inspire heeft kantoren in Nederland en Suriname. In Nederland levert Inspire als lid van de ABU een hoogwaardige dienstverlening op het gebied van Uitzenden en Detacheren. Wij leveren hiermee office en klantcontactpersoneel op locatie en onder toezicht van onze klanten. Vanuit onze locaties in Suriname stellen wij goed en gemotiveerd klantcontactpersoneel ter beschikking die werken op de systemen & processen van onze klanten. Als werkgever in Suriname verzorgen wij ook het lokaal management. Als outsourcing specialist helpen we natuurlijk graag met alle uitdagingen van onze klanten op het gebied klantcontact. We leunen op ruim 25 jaar callcenter ervaring en veel bekende Nederlandse bedrijven zijn klant van Inspire.’

Wat maakt jullie offshore dienstverlening van een premium kwaliteit?
‘De kwaliteit van onze dienstverlening concentreert zich vooral op het gebied van personeel en vakmanschap. In 2005 was ik betrokken bij de opzet van de eerste offshore outsourcing locatie in Suriname. Nu, 18 jaar later, is er sprake van een volwassen outsourcing markt voor de Nederlandstalige klantcontactsector. Inspire richt zich voornamelijk op ervaren klantcontact medewerkers, daarnaast beschikken wij over een eigen Academy om medewerkers (verregaand) op te leiden op het gebied van klantcontact.’

Waarom is Inspire onderscheidend ten aanzien van andere aanbieders?
‘Om goede medewerkers te boeien en binden bieden wij arbeidsvoorwaarden die ruim boven marktconform liggen. Wij borgen hiermee de kwaliteit en aanwas van voldoende nieuwe medewerkers voor onze klanten, maar dragen ook bij aan een betere ontwikkeling van de lokale arbeidsmarkt. Daarbovenop liggen onze tarieven lager dan bij andere aanbieders, onze missie is dan ook het aanbieden van een premium kwaliteit voor de beste prijs! Ook is Inspire in staat om haar  dienstverlening in Suriname te spiegelen aan de organisatie van onze klanten, waardoor het echt als een verlengstuk voelt van hun eigen onderneming. Wij bieden hiermee geen klassieke vorm van outsourcing aan, het is een partnership waarbij onze klanten ook echt inspraak hebben op proces en organisatie inrichting.’

Over Inspire
Inspire is een uitzendbureau én outsourcingspecialist in klantcontact en aanverwante officefuncties. Wij helpen onze klanten met het oplossen en invullen van hun capaciteitsvraagstukken. De dienstverlening loopt uiteen van recruitment, uitzenden of detacheren van klantcontact en office personeel, tot aan vakopleidingen en (offshore) outsourcing.

Gerelateerde nieuwsberichten

KCC Podcast Renewi 2

(Podcast) Het verhaal achter afvalverwerker Renewi en hun klantcontactstrategie!

Renewi is een van de grote spelers in Europa op het gebied van afvalverwerking en recycling. Het bedrijf ontstond
Foto-Gemenelandseweg

Inspire breidt opnieuw uit met nieuwe locatie in Suriname

[Persbericht] Uitzend- en outsourcingorganisatie Inspire Group heeft wederom een nieuwe locatie geopend in Suriname voor haar hoogwaardige outsourcingdiensten. Deze
Foto-Roelof-en-Hans

(Inspire Podcast) SNS Bank zwemt tegen de stroom in met focus op persoonlijk klantcontact. Slim of onuitvoerbaar?

In een tijdperk waarin digitalisering en technologische vooruitgang de norm lijken te zijn in de wereld van klantcontact, maakt