Inspire lanceert de Klantcontact Quiz

Uitzend- en sourcingspecialist Inspire Sourcing Solutions (Inspire) heeft samen met opleidingsspecialist Woonoz de handen ineen geslagen voor het ontwikkelen van de Klantcontact Quiz, een gratis (online) kennisspel voor klantcontact organisaties waarbij medewerkers op basis van een spelelement worden getoetst en getraind op klantcontact vaardigheden. De klantcontact Quiz kent twee jaarlijkse Awards: ‘de slimste klantcontact organisatie’ en de ‘slimste klantcontact medewerker’.

www.klantcontactquiz.nl

Aanleiding Klantcontact Quiz
Doelstelling van de Klantcontact Quiz en de bijbehorende Award uitreiking is om het werken in de klantcontact sector op een positieve manier te belichten, zegt Ilja Gleiser, CEO van Inspire: “de klantcontactsector kampt al jaren met een ondergewaardeerd imago, waarbij veel mensen bij een baan in het klantcontact nog steeds denken aan eentonig werk of het verkopen van producten en diensten bijvoorbeeld. Dit is natuurlijk geen goede afspiegeling van de werkelijkheid. Er werken dagelijks honderdduizenden mensen in een klantcontactfunctie en in een verscheidenheid van sectoren: van een contactcenter bij een telecom provider, de politie, tot aan de gemeente of in een ziekenhuis. En van klantenservice medewerker, webcare specialist, tot Supervisor, Planner of Customer Journey  expert: werken in het klantcontact is heel divers en wordt ook steeds complexer door het gebruik van steeds meer ICT systemen bijvoorbeeld. Met de Klantcontact Quiz willen wij ons steentje bijdragen aan het creëren van een beter beeld van de klantcontact sector en haar werkzaamheden en mogelijkheden, met meer aandacht voor het vak, de diversiteit, haar medewerkers en haar specialiteiten.”

Samen werken aan een leukere en betere sector
De Klantcontact Quiz is meer dan alleen een Quiz platform: naast het spel en fun element worden deelnemers ook daadwerkelijk getraind op sector generieke vaardigheden.  Anja Hulsenboom, Directeur Woonoz Nederland legt uit: “Met ons initiatief en platform willen we de sector ondersteunen met meer kennis en bewustwording van de vaardigheden die je nodig hebt om het vak goed uit te oefenen. De Quiz bestaat daarom uit 30 leerpunten en duurt c.a. 60 minuten. Elk jaar veranderen de leerdoelen om de Quiz leuk, spannend en relevant te houden. Bij aanvang van de Quiz wordt de deelnemer getoetst op zijn algemene kennis van sector generieke klantcontact vaardigheden. Vervolgens wordt de deelnemer getraind op deze kennis en wordt de Quiz wederom afgesloten met een toets. Bij het bepalen van de winnaar van de Klantcontact Quiz, op team en medewerker niveau, wordt gekeken naar de hoogste behaalde score van de eindtoets in combinatie met de kortste quiztijd en/of de grootste leercurve. Op deze manier brengen wij het beste van een spelelement en kennismanagement samen binnen 1 platform.”

Awards
De Quiz wordt jaarlijks halverwege september gehouden op een vast tijdstip. Omdat de Klantcontact Quiz zelf een online platform is, kan dit gewoon vanaf de locatie van de deelnemende organisatie plaatsvinden. Daarna volgt er een uitgebreide analyse van de resultaten en ontvangt iedere (individuele) deelnemende organisatie haar Quiz resultaten ook anoniem terug. Op 1 oktober vindt de Award uitreiking plaats op locatie van de winnende organisatie. De uitreiking is via de videokanalen van Inspire en haar sponsoren te zien. Daarnaast zal er in het CustomerFirst Magazine (oktober editie) een exclusief interview worden gepubliceerd met de winnaars.

Over Inspire
Inspire is een gespecialiseerd uitzendbureau en sourcing specialist in de klantcontactsector. Wij richten ons op veelzijdige banen die bijdragen aan het persoonlijk geluk en carrière ontwikkeling van onze medewerkers. De dienstverlening loopt uiteen van recruitment, uitzenden of detacheren van klantcontact personeel tot aan vakopleidingen en interim management.

Het nieuwste van ons blog

Inspireer je met onze nieuwste blogposts

(Podcast) Het verhaal achter afvalverwerker Renewi en hun klantcontactstrategie!

Renewi is een van de grote spelers in Europa op het gebied van afvalverwerking en...

Inspire breidt opnieuw uit met nieuwe locatie in Suriname

[Persbericht] Uitzend- en outsourcingorganisatie Inspire Group heeft wederom een nieuwe locatie geopend in Suriname voor...

(Inspire Podcast) SNS Bank zwemt tegen de stroom in met focus op persoonlijk klantcontact. Slim of onuitvoerbaar?

In een tijdperk waarin digitalisering en technologische vooruitgang de norm lijken te zijn in de...

Waarom kiezen voor Inspire?

De specialist in klantcontact die uw zorgen uit handen neemt!