Inspire Radio is 1 april grap om aandacht te vragen voor klantcontact events

Op 29 maart jl. publiceerde uitzendspecialist Inspire een persbericht dat het bedrijf een eigen radio station lanceerde onder de naam Inspire Radio. Vandaag bekennen we dat dit bericht een zorgvuldig voorbereide 1 aprilgrap was!

Op 29 maart jl. publiceerde uitzendspecialist Inspire een persbericht dat het bedrijf een eigen radio station lanceerde onder de naam Inspire Radio. Roelof Hemmen, ook wel bekend van RTL4 en BNR, zou als presentator van het Klantcontact Café hiermee een vaste plek krijgen op de programmering van dit radiostation (speciaal) voor de klantcontactsector. Ook zou er een datingprogramma worden gelanceerd onder de naam ‘Call 4 Love’, speciaal voor klantcontact medewerkers. Vandaag bekennen we dat dit bericht een zorgvuldig voorbereide 1 aprilgrap was!

Van links naar rechts: Ilja Gleiser, Roelof Hemmen. 1 april!

Het complot
In het complot van deze 1 april grap zaten Ilja Gleiser (CEO van Inspire Group), Roelof Hemmen (presentator van het Klantcontact Café) en Herman Rugebregt (event coördinator). Volgens Gleiser was de aanleiding en doel van deze 1 april grap om aandacht te vragen voor een aantal toonaangevende programma’s en events in de klantcontactsector: “de klantcontactsector heeft al jaren last van haar imago waarbij er vaak, veelal onterecht overigens, vergelijkingen worden gemaakt met laagbetaald en simplistisch werk. Via verschillende mooie programma’s en events, waaronder de Klantcontact Quiz en het Klantcontact Café, proberen wij al jaren een bijdrage te leveren aan het verbeteren van het imago van de Klantcontactsector. Het is en blijft belangrijk om dit soort initiatieven te blijven promoten, op elke welke manier dan ook ;).”

Over de Klantcontact Quiz en het Klantcontact Café
De Klantcontact Quiz is een leuk kennisevent voor klantcontact medewerkers en managers waarmee deelnemers op een vermakelijke manier worden geattendeerd en getraind op algemene kennis van de klantcontactsector (en waarbij het spelelement tevens bijdraagt aan een hogere medewerkerstevredenheid en teamspirit). Het Klantcontact Café is een inspirerend media platform voor klantcontact professionals uit Nederland en België. Presentator Roelof Hemmen interviewt hierin interessante gasten uit de klantcontactsector, Journalistiek, scherp en inhoudelijk.

Over Inspire
Inspire is een gespecialiseerd uitzendbureau in de office & klantcontactsector. Wij helpen onze klanten bij het vinden, binden en ontwikkelen van het gewenste talent. De dienstverlening loopt uiteen van recruitment, uitzenden of detacheren van klantcontact personeel tot aan vakopleidingen en interim management.

Gerelateerde nieuwsberichten

KCC Podcast Renewi 2

(Podcast) Het verhaal achter afvalverwerker Renewi en hun klantcontactstrategie!

Renewi is een van de grote spelers in Europa op het gebied van afvalverwerking en recycling. Het bedrijf ontstond
Foto-Gemenelandseweg

Inspire breidt opnieuw uit met nieuwe locatie in Suriname

[Persbericht] Uitzend- en outsourcingorganisatie Inspire Group heeft wederom een nieuwe locatie geopend in Suriname voor haar hoogwaardige outsourcingdiensten. Deze
Foto-Roelof-en-Hans

(Inspire Podcast) SNS Bank zwemt tegen de stroom in met focus op persoonlijk klantcontact. Slim of onuitvoerbaar?

In een tijdperk waarin digitalisering en technologische vooruitgang de norm lijken te zijn in de wereld van klantcontact, maakt