Inspire start unieke samenwerking met UWV

Uitzendspecialist Inspire Sourcing Solutions (Inspire) is een samenwerking aangegaan met het UWV voor het opleiden en bemiddelen van werkzoekenden richting klantcontactorganisaties in Nederland. Dit programma heet het Inspire Coach2Work model. Deze dienstverlening geldt als aanvulling op de reguliere uitzend dienstverlening van Inspire. Doelstelling van de samenwerking is om werkzoekenden op een duurzame manier te begeleiden naar een baan in het klantcontact enerzijds, maar ook om bedrijven te helpen naar een zogenaamde 9+ kenniscultuur.

Aanleiding samenwerking: de Klantcontact Quiz
Directe aanleiding voor de samenwerking is de deelname van het UWV aan de Klantcontact Quiz, het grootste online leer- en kennisevent van de klantcontactsector. Het UWV had zich ingeschreven voor de Klantcontact Quiz (editie 2020) met een eigen team (van het UWV klantcontactcentrum) én met een team werkzoekenden. Door de werkwijze en technologie van de Klantcontact Quiz bleek dat ook het team werkzoekenden, zonder relevante werkervaring in de klantcontact dienstverlening, de leerstof goed kon beheersen en met een hoog eindcijfer slaagden. Als gevolg van dit resultaat, maar ook door het unieke concept van de Klantcontact Quiz, is Inspire met het UWV in gesprek geraakt voor het opzetten van een opleiding- en coach traject om werkzoekenden vanuit het UWV duurzaam te begeleiden naar een baan in het klantcontact.

Werken aan een 9+ kenniscultuur
Alle werkzoekenden worden opgeleid met de kennis en technologie van de klantcontact Quiz; de opleiding wordt afgesloten met een examen en branche certificering. Werknemers starten hierdoor goed voorbereid voor hun nieuwe baan in het klantcontact. De kennis van de Klantcontact Quiz wordt jaarlijks samengesteld door ervaren en bekende professionals uit de klantcontactsector. Door de technologie achter het platform (Memory Anchoring©) slagen nagenoeg alle deelnemers met een 9+ voor de toetsen en het eindexamen. Door deze methodiek en belofte helpt Inspire bedrijven (klantcontact organisaties) met het creëren van een 9+ kenniscultuur.

Voordelen werkgevers
Werkgevers die deelnemen aan het Inspire Coach2Work model profiteren van een aantal mooie voordelen:

1. Kandidaten worden uitgebreid gescreend op basis van selectie eisen van de werkgever.
2. Vooraf en professioneel opgeleide medewerkers: officiële branche certificaat voor medewerkers op kosten van Inspire en het UWV.
3. Twee maanden gratis inzetbaar: de eerste twee maanden gelden als proefperiode. Het personeelsrisico en loonbetaling ligt bij het UWV.
4. Deelname is goed voor het imago en SROI doelstellingen van bedrijven.
5. Professionele evaluatie en sparringpartner op het vakgebied klantcontact.

Wilt u meer weten over het Inspire Coach2Work model of de uitzend dienstverlening van Inspire? Neem dan contact op met Chantal Hajenius (COO) via chantal@inspire-group.nl.

Over Inspire
Inspire is een gespecialiseerd uitzendbureau in de office en klantcontactsector. Onze dienstverlening loopt uiteen van recruitment, uitzenden of detacheren van klantcontact personeel tot aan vakopleidingen en interim management.

Het nieuwste van ons blog

Inspireer je met onze nieuwste blogposts

Inspire event: ‘The Future of Sourcing’

Op donderdag 16 mei organiseert Inspire in samenwerking met WFM-expert Stratex een kennissessie over de trends op...

(Podcast) Het verhaal achter afvalverwerker Renewi en hun klantcontactstrategie!

Renewi is een van de grote spelers in Europa op het gebied van afvalverwerking en...

Inspire breidt opnieuw uit met nieuwe locatie in Suriname

[Persbericht] Uitzend- en outsourcingorganisatie Inspire Group heeft wederom een nieuwe locatie geopend in Suriname voor...

Waarom kiezen voor Inspire?

De specialist in klantcontact die uw zorgen uit handen neemt!