Op 29 maart jl. publiceerde uitzendspecialist Inspire en software bedrijf OBI4wan een bericht dat Hans Kazà n, Nederlands bekendste goochelaar en televisie presentator, een carrièreswitch had gemaakt naar de klantcontactsector. Hans Kazà n zou hierbij door Inspire per 1 april worden gedetacheerd bij OBI4wan als Client Happiness Manager. Vandaag bekennen we dat dit bericht een zorgvuldig voorbereide 1 aprilgrap was die door Inspire is georganiseerd. De grap was echter ook bedoeld als serieuze knipoog naar de Klantcontact Quiz en de grote maatschappelijke bijdrage die dit event levert aan de klantcontactsector én een goed doel die door Hans Kazà n persoonlijk wordt toegejuicht.
Het complot
In het complot van deze 1 april grap zaten Hans Kazà n, Chantal Hajenius (Inspire) en Danny Steigerwald (OBI4wan). Chantal Hajenius was als COO in deze grap verantwoordelijk voor het werven, opleiden en uitzenden van Hans Kazà n. Danny Steigerwald was namens OBI4wan aanwezig voor het overhandigen van zijn nieuwe arbeidsovereenkomst.
De Klantcontact Quiz
Volgens de 1 april grap zou Hans Kazà n op LinkedIn de Klantcontact Quiz voorbij hebben zien komen, het grootste online leer- en kennisevent van de klantcontactsector. De voormalig Quiz master zou hierdoor meteen zijn geïnspireerd om in de klantcontactsector te gaan werken. De Klantcontact Quiz is een bestaand event dat door Inspire wordt georganiseerd, OBI4wan is hoofdsponsor. Het event helpt organisaties en de klantcontactsector met het creëren van meer positieve aandacht voor werken in het klantcontact. Daarnaast worden deelnemers op een leuke manier geattendeerd en getraind op algemene kennis van de klantcontactsector waarbij het spelelement tevens bijdraagt aan een hogere medewerkerstevredenheid en teamspirit. Verleden jaar was bol.com bijvoorbeeld, een van de gelukkige winnaars van een mooie Award.
Make-A-Wish Nederland
De Klantcontact Quiz is ook trotse sponsor van Make-A-Wish Nederland. Het is de doelstelling van Inspire om met elke editie (elk jaar opnieuw) zoveel mogelijk donaties op te halen voor dit bijzondere goede doel. Met het sponsoren van Make-A-Wish Nederland probeert Inspire een win-winsituatie te creëren voor beide initiatieven door een bedrag per (afgeronde) deelnemer over te maken aan dit goede doel. Op deze manier worden bedrijven gemotiveerd om zoveel mogelijk medewerkers mee te laten doen aan de Klantcontact Quiz. En hoe meer deelnemers, hoe hoger het sponsorbedrag voor Make-A-Wish Nederland!
Doe mee met Klantcontact Quiz!
De 1 april grap was er zodoende op gericht om meer aandacht te vestigen op de Klantcontact Quiz en de (maatschappelijke) doelstellingen hiervan. Achterliggende gedachte hiervan is natuurlijk om zoveel mogelijk bedrijven mee te laten doen! Deelname is geheel kosteloos, het is leuk voor het personeel, goed voor de klantcontactsector en ook goed voor Make-A-Wish Nederland! Zie onderstaande video waarin Hans Kazà n zijn grap en motivatie hoogstpersoonlijk nog even toelicht! We hopen dat je onze grap hebt kunnen waarderen en bovenal leuk hebt gevonden!
Wil je meer weten over de Klantcontact Quiz? Surf dan naar https://klantcontactquiz.nl of stuur een e-mail naar events@inspire-group.nl
Hans Kazà n
Volgens Ilja Gleiser, CEO van Inspire en initiatiefnemer van deze 1 april grap, was Hans Kazà n vrijwel direct overtuigd van de humor en vooral maatschappelijke bijdrage van deze actie: “Hans draagt Make-A-Wish Nederland een erg wam hart toe. Toen we hem ook nog vertelde over de impact en bijdrage van de Klantcontact Quiz als kennisevent in de zakelijk dienstverlening, was hij direct van de partij. Wij zijn dankbaar voor zijn bijdrage en enthousiasme voor deze actie.†Vandaag de dag is Hans een veelgevraagd spreker en dagvoorzitter. Wil je hier meer over weten? Surf dan naar https://hanskazan.nl voor meer meer informatie!
Over Inspire
Inspire is een gespecialiseerd uitzendbureau in de office & klantcontactsector. Wij richten ons op veelzijdige banen die bijdragen aan het persoonlijk geluk en carrièreontwikkeling van onze medewerkers. De dienstverlening loopt uiteen van recruitment, uitzenden of detacheren van klantcontact personeel tot aan vakopleidingen en interim management.
Over OBI4wan
“Truly engaged customers and organisationsâ€, dát de missie van OBI4wan. Met slimme softwareoplossingen voor customer engagement, chatbots, reputatiemanagement en data analyse maakt OBI4wan klantcontact nóg makkelijker en toegankelijker voor organisaties wereldwijd. Effortless Engagement noemen ze dat. Dankzij het gemak van technologie en expertise in begeleiding, zorgt OBI4wan ervoor dat organisaties de allerbeste service verlenen aan hun klanten! Daarmee behoort OBI4wan al jaren tot de snelstgroeiende bedrijven van Nederland. Investeren, innoveren en slim werken leverde hen waardering in de vorm van aantal mooie awards op. Zo maken ze al 4 jaar deel uit van de Deloitte Technology Fast 50 en de Main Software 50. De awards zijn een kroon op hun groei, de inzet van het team en de blije klanten waar ze het allemaal voor doen.