(Podcast) In gesprek met de ABU: arbeidskrapte neemt toe en waarom blijft Flexwerk zo populair?

In deze podcast van het Klantcontact Café gaat Roelof Hemmen (bekend van o.a. Jinek, RTL Nieuws en BNR) opnieuw in gesprek met Jurrien Koops, directeur van de ABU en lid Algemeen bestuur van VNO-NCW, de grootste werkgeversorganisatie van Nederland.

In het interview wordt stilgestaan bij de arbeidskrapte die eigenlijk pas net is begonnen, nog decennia doorgaat en het ergste moet nog komen! Ook staan we stil bij de rol van de media en politiek die Nederland maar als “kampioen flexwerken” blijven positioneren, maar hierin niet altijd het complete verhaal vertellen. Veruit de meeste flex-contracten zijn tijdelijke contracten bij werkgevers zelf en nergens in Europa dragen werkgevers zoveel personeelsrisico als in Nederland. Kortom: is de overheid zelf debet aan de populariteit van flexwerken?

Klantcontact Café Podcast
Het Klantcontact Café is een inspirerende media platform voor klantcontact professionals uit Nederland en België. Presentator Roelof Hemmen interviewt hierin interessante gasten uit de klantcontactsector met spraakmakende onderwerpen en actualiteiten.

Over Inspire, de organisator
Inspire is een gespecialiseerd uitzendbureau en (offshore) outsourcing specialist voor de office & klantcontactsector. Wij helpen organisaties met hun capaciteit en prestatie vraagstukken binnen hun klantcontact omgeving (van front-tot backoffice tot helpdesk) en het optimaliseren van klantcontact processen.

De dienstverlening loopt uiteen van recruitment, uitzenden en opleiden van klantcontact personeel tot aan (offshore) outsourcing.

Gerelateerde nieuwsberichten

Slimste-klantcontact-organisatie-2023

Klantcontact Quiz 2023: de winnaars zijn bekend!

Donderdag 28 september was het zover: de Klantcontact Quiz 2023! Meer dan 1300 klantcontact medewerkers en 128 klantcontact managers
Klantcontact-Cafe-DHL

(Podcast) DHL Parcel en de toekomst van klantcontact: meer of minder robots? Waar zit de ‘human touch’?

Pakketjes bezorgen op de maan? Het klinkt als een absurd sciencefictionscenario. Toch is dit het ultieme doel van DHL
syto3xs06fu-1024x683-1

De groeiende mismatch op de arbeidsmarkt in klantcontact

Klantcontact.nl interviewde Inspire Group over de groeiende mismatch tussen werkgevers en werknemers in de klantcontactsector. Wat zijn de gevolgen