De groeiende mismatch op de arbeidsmarkt in klantcontact

Klantcontact.nl interviewde Inspire Group over de groeiende mismatch tussen werkgevers en werknemers in de klantcontactsector. Wat zijn de gevolgen en mogelijke oplossingen? Read all about it!

“Ondanks de krappe arbeidsmarkt gaat de zoektocht naar het spreekwoordelijke schaap met de vijf poten onverminderd door. Dat is niet realistisch en zorgt voor een mismatch op de arbeidsmarkt, vindt Ilja Gleiser, CEO van Inspire Group, een gespecialiseerde uitzendorganisatie voor klantcontact. Met een werkloosheidscijfer van 3,5 procent, en nog steeds meer vacatures per werkzoekende (122 vacatures op 100 werkzoekenden – bron: UWV Q1-2023) moeten we op een andere manier kijken naar het beschikbare arbeidspotentieel.”

Lees hier het hele interview op klantcontact.nl.

Over Inspire
Inspire is een gespecialiseerd uitzendbureau en (offshore) outsourcing specialist voor de office & klantcontactsector. Wij helpen organisaties met hun capaciteit en prestatie vraagstukken binnen hun klantcontact omgeving (van front-tot backoffice tot helpdesk) en het optimaliseren van klantcontact processen. De dienstverlening loopt uiteen van recruitment, uitzenden en opleiden van klantcontact personeel tot aan (offshore) outsourcing.

Gerelateerde nieuwsberichten

Slimste-klantcontact-organisatie-2023

Klantcontact Quiz 2023: de winnaars zijn bekend!

Donderdag 28 september was het zover: de Klantcontact Quiz 2023! Meer dan 1300 klantcontact medewerkers en 128 klantcontact managers
Klantcontact-Cafe-DHL

(Podcast) DHL Parcel en de toekomst van klantcontact: meer of minder robots? Waar zit de ‘human touch’?

Pakketjes bezorgen op de maan? Het klinkt als een absurd sciencefictionscenario. Toch is dit het ultieme doel van DHL
2020-01-16-uwv-2

UWV Arbeidsmarktprognose 2023-2024: structurele arbeidskrapte dwingt bedrijven tot zoeken naar alternatieven

Na de Q1-2023 Arbeidsmarktmonitor volgt hierbij een samenvatting van de UWV Arbeidsmarktprognose voor 2023-2024 (gepubliceerd op 1 juni 2023).