De groeiende mismatch op de arbeidsmarkt in klantcontact

Klantcontact.nl interviewde Inspire Group over de groeiende mismatch tussen werkgevers en werknemers in de klantcontactsector. Wat zijn de gevolgen en mogelijke oplossingen? Read all about it!

“Ondanks de krappe arbeidsmarkt gaat de zoektocht naar het spreekwoordelijke schaap met de vijf poten onverminderd door. Dat is niet realistisch en zorgt voor een mismatch op de arbeidsmarkt, vindt Ilja Gleiser, CEO van Inspire Group, een gespecialiseerde uitzendorganisatie voor klantcontact. Met een werkloosheidscijfer van 3,5 procent, en nog steeds meer vacatures per werkzoekende (122 vacatures op 100 werkzoekenden – bron: UWV Q1-2023) moeten we op een andere manier kijken naar het beschikbare arbeidspotentieel.”

Lees hier het hele interview op klantcontact.nl.

Over Inspire
Inspire is een gespecialiseerd uitzendbureau en (offshore) outsourcing specialist voor de office & klantcontactsector. Wij helpen organisaties met hun capaciteit en prestatie vraagstukken binnen hun klantcontact omgeving (van front-tot backoffice tot helpdesk) en het optimaliseren van klantcontact processen. De dienstverlening loopt uiteen van recruitment, uitzenden en opleiden van klantcontact personeel tot aan (offshore) outsourcing.

Gerelateerde nieuwsberichten

KCC Podcast Renewi 2

(Podcast) Het verhaal achter afvalverwerker Renewi en hun klantcontactstrategie!

Renewi is een van de grote spelers in Europa op het gebied van afvalverwerking en recycling. Het bedrijf ontstond
Foto-Gemenelandseweg

Inspire breidt opnieuw uit met nieuwe locatie in Suriname

[Persbericht] Uitzend- en outsourcingorganisatie Inspire Group heeft wederom een nieuwe locatie geopend in Suriname voor haar hoogwaardige outsourcingdiensten. Deze
Foto-Roelof-en-Hans

(Inspire Podcast) SNS Bank zwemt tegen de stroom in met focus op persoonlijk klantcontact. Slim of onuitvoerbaar?

In een tijdperk waarin digitalisering en technologische vooruitgang de norm lijken te zijn in de wereld van klantcontact, maakt