Duo interview ABU en Inspire over Uitzendwerk in de klantcontactsector

In de september editie van het klantcontact vakblad CustomerFirst Magazine is een interview gepubliceerd over uitzendwerk in de klantcontactsector. In het uitgebreide interview leggen directeur Jurrien Koops van de ABU (Algemene Bond Uitzendondernemingen) en CEO llja Gleiser van Inspire (Inspire Sourcing Solutions) uit wat de gevolgen zijn van de Coronacrisis op de klantcontactsector, maar ook hoe de uitzendsector kan bijdragen aan een sneller herstel van de economie in tijden van crisis.

Het artikel uit het CustomerFirst Magazine kunt u hier downloaden.

Aanleiding artikel
Aanleiding voor het interview ligt een eerdere publicatie van Inspire, Gleiser licht toe:“aan het begin van de coronacrisis hebben wij een artikel gepubliceerd over de positieve rol die uitzendbureaus kunnen spelen, juist in tijden van crisis. Hiermee hebben wij best wat tongen losgemaakt. Veel bedrijven denken bij een uitzendbureau vaak nog aan een organisatie die helpt met het werven van geschikte medewerkers en/of het tijdelijk verlonen hiervan. Er is minder kennis en aandacht voor het feit dat een uitzendbureau echt een professionele HR- en opleidingspartner kan zijn of bijvoorbeeld een belangrijk deel van het personeel- c.q. ondernemersrisico overneemt. Ondernemers kunnen hierdoor zorgeloos ondernemen en betalen alleen voor de arbeid die ze nodig hebben. Ook onze events en inspanningen om de kwaliteit en het imago van de klantcontactsector te verbeteren zijn niet onopgevallen gebleven. Dit samen heeft geleid tot dit exclusieve interview met de ABU.”

Over Inspire
Inspire is een gespecialiseerd uitzendbureau voor de klantcontactsector en aanverwante office functies. De dienstverlening loopt uiteen van recruitment, uitzenden of detacheren van klantcontact personeel tot aan vakopleidingen en interim management.

Over de ABU
De Algemene Bond uitzendondernemingen is de belangenbehartiger van uitzendondernemingen. Onder uitzendondernemingen worden niet alleen de ‘echte’ uitzendondernemingen verstaan, maar bijvoorbeeld ook organisaties die zich bezig houden met payrolling. De ABU is opgericht in 1961 en behartigt dus al ruim 50 jaar de belangen van deze branche. De uitzendbranche is een grote branche. Jaarlijks gaan er 700.000 mensen als uitzendkracht aan de slag. Deze mensen vervullen in totaal 1 miljoen banen. De ABU vertegenwoordigt 65% van de uitzendbureaus die deze mensen aan een tijdelijke baan helpen.

Gerelateerde nieuwsberichten

KCC Podcast Renewi 2

(Podcast) Het verhaal achter afvalverwerker Renewi en hun klantcontactstrategie!

Renewi is een van de grote spelers in Europa op het gebied van afvalverwerking en recycling. Het bedrijf ontstond
Foto-Gemenelandseweg

Inspire breidt opnieuw uit met nieuwe locatie in Suriname

[Persbericht] Uitzend- en outsourcingorganisatie Inspire Group heeft wederom een nieuwe locatie geopend in Suriname voor haar hoogwaardige outsourcingdiensten. Deze
Foto-Roelof-en-Hans

(Inspire Podcast) SNS Bank zwemt tegen de stroom in met focus op persoonlijk klantcontact. Slim of onuitvoerbaar?

In een tijdperk waarin digitalisering en technologische vooruitgang de norm lijken te zijn in de wereld van klantcontact, maakt